Gårdagen läkarbesök

Skriver lite kort innan vi åker iväg på dagens besök.
 
Igår blev en lång dag på sjukhuset med lite väntetider då vår läkare egentligen inte hade patienttider igår och ett möte drog ut på tiden, men men. Allt såg bra ut! 
 
Tappen utplånad. Öppen 3 cm. "Hinnblåsan" buktade ut så läkaren ville inte känna för mycket för då hade vattnet gått. Bra med fostervatten hos Lillebror. Fullt på förlossningen så vi åkte hem. Annars hade de kunnat tagit hål på hinnorna.  
 
Koll idag och imorgon eftersom läkaren är lite fascinerad att han inte kommit än plus att jag inte känner så mycket att jag öppnas. Så för att inte föda hemma i vardagsrummet så vill hon att jag kommer på koller. 
 
Så idag nu på morgonen har vi packat bb-väskan! :') ♥
Bättre sent än aldrig! :) 
 
Idag är vår läkare ledig så vi ska träffa en annan. Hoppas det blir bra!  ♥
 
Vi längtar nu efter lilla Lillebror, frisk och levande ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Kommentarer
Cissi

Å vad spännande! Då kommer ju lillebror verkligen närsomhelst! ;)

Svar: :)
Josefina Elma

2013-11-07 @ 11:17:21
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Emma

Kom nu lillebroooor!!!♥♥♥♥

Svar: Komsi komsi! :)
Josefina Elma

2013-11-07 @ 11:28:10
Jennie Bergius - färg och kärlek

Härligt att allt är bra! Även här går vi och väntar på den goda nyheten om er fina lillebror :)

<3 Jennie

Svar: :)
Josefina Elma

2013-11-07 @ 13:07:17
URL: http://bergiusjennie.blogspot.se/
Johanna Järvenpää

Åh då kommer han under helgen i alla fall :) Lycka till!

Svar: :)
Josefina Elma

2013-11-07 @ 13:28:54
URL: http://cumgranosalis.blogg.se/
Malin - Collins mamma

Gud så spännande! Snart är han här <3

Svar: :) Kram
Josefina Elma

2013-11-07 @ 14:00:07
URL: http://malinsu.blogg.se
Moa

Åh vad spännande! Nära nu! Hoppas förkylningen är bättre. Håller tummarna för er. Stor kram

Svar: Förkylningen blev tyvärr inte bättre, men det kunde varit värre. Kram kram
Josefina Elma

2013-11-07 @ 14:01:31
Angelica

Snart snart e han härkanske ligger han på bröstet redan.
Wow, så underbart nära.

Kram till er

Svar: Kram! :)
Josefina Elma

2013-11-07 @ 14:03:43
URL: http://www.mittanglabarn.blogg.se
emma

Varför tror läkaren att lillebror skulle komma tidigare? Har du komplikationer?
Hoppas för din skull att han vill ut snart. Vad snällt/proffsigt av läkaren att ha extra koll, man får ju höra så mkt skräck historier.
När jag blev igångsatt innan bf (hade inge vatten kvar) så var jag öppen 3,5cm utan att jag känt av det.
Lycka till när det är dags!! :)

Svar: Hon trodde det med tanke på hur mogen jag var och hur det kändes när hon undersökte mig! :) Sen fick jag lite havandeskapsförgiftning på slutet men det visste hon inte då.
Josefina Elma

2013-11-07 @ 16:12:05
Sara

Så spännande! Jag kände inte heller att jag hade öppnats nåt när jag kom in, då var jag i och för sig bara öppen två cm.

Får säga stort lycka till! Jag gissar att lillebror kommer komma inom tre dagar, alltså senast den 10:e <3

Hoppas du får en underbar förlossning och att allt går bra!

Svar: Kram! :)
Josefina Elma

2013-11-07 @ 17:43:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...