Färg i barnrum?

Nu har jag surfat runt för inspiration till vilka färger Arvid ska ha i sitt rum. Eller inte bara nu, det har jag gjort länge ;) 
 
Både jag och Niklas gillar rött, så vi funderar på om rött och blått skulle bli en snygg kombination i hans rum.
 
Jag gillar i och för sig pastellfärger också, men igår var Niklas på IKEA och då köpte han fina röda förvaringslådor till Arvids Expedithyllor så rött kommer det att bli! :D 
 
På tal om hans Expedithyllor så var inte alls tanken att han skulle ha de i sitt rum. Men eftersom de inte passade bakom vår soffa längre så fick det bli så här. Får visa bild sen är vi monterat lådorna till dem. 
 
 
Lite inspirationsbilder från google
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Camilla

Tycker det är superfint med rött-blått-ljusblått som färgkombos i både flick- och pojkrum, precis som vimpeln. Eller lime-marin-ljusblå är också fint.

Svar: Ja jag tror också att vi kommer bli nöjda! :)
Josefina Elma

2013-11-25 @ 20:16:44
URL: http://HTTP://omlivetefter.blogspot.se
Sara

Gud! Nu blev jag otroligt sugen på att göra om i min dotters rum.....åh fina bilder.

Tror rött kommer bli kanon i Arvids rum!

Svar: Ja det är så roligt att göra om hemma! :)
Josefina Elma

2013-11-25 @ 20:50:24
Sara- mamma till Signe och Ester

Så fint! Rött kommer bli kanon i hop med blått. Väntar på bilder :)

Svar: :)
Josefina Elma

2013-11-26 @ 23:06:28
URL: http://frutyrberg.blogg.se
Jennie Bergius - färg och kärlek

Rött är jättefint, det har även jag och M tänkt på till vår lilla skatt :) Jättefina saker du visar. Ser mysigt och inbjudande ut.

Hoppas att ni har det underbart <3 Jennie

Svar: Jaa rött är verkligen en fin färg! :) Hur känns det för dig nu? Tycker du tiden går snabbt/sakta nu såhär i slutet av graviditeten? :)
Kram
Josefina Elma

2013-11-27 @ 14:53:31
URL: http://bergiusjennie.blogspot.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...