Saknaden

Saknaden efter Dig, min son är så stor, att bära sorgen varje dag är jobbigt. Att sakna Dig och samtidigt veta att jag kommer få leva hela mitt liv med den saknaden är jobbigt, veta att jag aldrig mer kommer att få träffa Dig! Jag kommer aldrig på se Dig växa upp. Det gör så ont i mig att tänka på det. Jag vill träffa Dig och lära Dig allt som man ska lära sitt barn. Lära Dig gå, lära Dig läsa, lära Dig om livet!
 
Men dagarna går och jag måste lära mig leva med saknaden och sorgen. Det är såklart annorlunda idag än hur det var för tre månader sedan. Jag orkar andas utan att det gör för ont, jag orkar äta, jag orkar jobba, jag orkar prata om andra saker än Dig. Men det ända jag tänker på är Dig! 
 
När jag träffade kuratorn i måndags frågade hon hur långt framåt jag orkar tänka. Det var en svår fråga. Just då orkade jag tänka ett par dagar framåt. Eftersom mitt vikariat på jobbet går ut den 27 mars så har jag tvingats tänka på vad jag ska göra efter det. Men jag kan inte påstå att jag har varit så intresserad av att göra någonting efter det. 
 
Jag började jobba mina 75% ungefär sex veckor efter Du försvann, det som gjorde att jag orkade var att jag visste att det "bara" var två månader kvar. Att jag sedan kan få ta tag i sorgen igen! Att berarbeta den! Jag ska bara härda ut. 
 
Nu har det löst sig med jobb och jag får till och med vara ledig fem veckor innan jag börjar mina nya äventyr.
 
 
Evigt Älskad
Myspys
I stillhet du kom
Love
 
 
Kommentarer
Camilla

Skönt med lite ledigt mellan jobben. Vad är det för jobb?

Svar: Ja, verkligen!! :)
Josefina Elma

2013-03-14 @ 16:11:44
URL: http://omlivetefter.blogspot.se
Malin - I väntan på Collin i magen

Styrkekramar!

Svar: Tack! <3
Josefina Elma

2013-03-14 @ 17:27:44
URL: http://malinsu.blogg.se
Sofia

tack! :)

2013-03-14 @ 17:32:06
URL: http://byfia.com
spiderchick

mitt hjärta värker :-( Jag beklagar verkligen sorgen! Sänder mina varmaste kramar över cyberspace!

Svar: Tack för att du tagit dig tid att läsa på min blogg, om vår lilla Emil! och att du tog dig tid att kommentera! Det värmer i mitt mammahjärta! <3Du är ju min favorit här i bloggvärlden! Har följt dig hur länge som helst! Du får mig att skratta! Det är skönt! Mitt uppe i allt det här! Tack!
Kram
Josefina Elma

2013-03-14 @ 20:29:52
URL: http://spiderchick.nu
Mamma till William och Wilma

Läste lita närmare på din blogg.Är också ängla mamma...Ha en fin fredag.kram

Svar: <3 Beklagar!

Vill du berätta din historia? <3
Kram!
Josefina Elma

2013-03-15 @ 09:29:10
URL: http://blondis81.blogg.se
Ida

Kan inte förstå sorgen du känner men har läst igenom din historia om er Emil och kan inte sluta gråta. Beklagar så mycket. Ni verkar så starka!

Svar: Tack så mycket för att du har tagit dig tid att läsa om vår Emil, och att du skrivit en sån fin kommentar här på min blogg! Det värmer i mitt mammahjärta! <3Tusen Tack! Önskar er en härlig Fredag!
Josefina Elma

2013-03-15 @ 15:28:04
URL: http://idafanclub.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...