Onsdag

Fortfarande förkyld, var hos min husläkare idag och fick sjukintyg. Jag som trodde jag var klar med allt sånt där pappersjobb nu efter min längre sjukskrivning efter Emil försvann från oss. 
 
När jag ändå var påväg ner till läkaren så träffade jag Emma så vi åt lunch tillsammans i centrum och snicksnackade lite. Det blev överkokt pasta med köttfärssås! 
 
Eftersom det är onsdag idag så betyder det onsdagsklubben, med tre av mina fina änglamammavänner! Eftersom jag är förkyld så tänkte jag stanna hemma, men kunde inte låta bli, så jag åkte dit och åt och virkade lite. Fick skjuts av Niklas dit och hem, ska inte nämna hur nära det är! Men jag är faktiskt förkyld! 
 
Så virkning! Idag har jag gjort min alldeles första mormorsruta! Så nöjd! Tack fina vän som hade tålamod med mig! :) Jag är inte så bra på facktermer inom virkningsbranchen, hade någon hört oss och inte vetat vad vi pratat om kunde nog fantasin skenat iväg! :) "Hur många klumpar ska det vara i hålet?" var en fråga jag ställde många gånger! :) 
 
Har ni några bra tips på roliga (och enkla) virkningsutmaningar? :) 
 
Vilken färg ska jag välja?! Carro hade ett helt hav av garn! 
 
Har ni sett så här gulligt garn förut?! Så små!! 
 
Min ena mormorsruta! Gjorde en mindre grå också. 
 
 
Nu ska jag läsa lite bloggar, sen är det sovdags! 
 
God Natt! 
Kommentarer
Amanda

Min syster brukar virka små converse skor till nära och kära. Brukar vara uppskattat!:-)

Svar: Ja, de är verkligen supersöta!! Förstår att det är mycket uppskattat! Undrar om det är för avancerat för mig än så länge?! :) Men det borde man ge sig på någon gång! :)
Josefina Elma

2013-03-14 @ 07:36:15
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Mamma Annika

Vad duktig du är! Har du ärvt dom talangerna efter din mor eller är det kanske mormor....:-)
//Kramkram

Svar: Ja, inte av dig iaf!! :) hahahaha!! Men du är bra på mycket annat!! :)
Josefina Elma

2013-03-14 @ 07:51:09
Mamma till William och Wilma

Godmorgon..Hoppas att du får en fin torsdag..Fina färger..skoj när man kan fixa sian egna := kram,

Svar: Tack!Hoppas du också får en fin torsdag! Jag ska bara vila och försöka bli av med min förkylning!!! Kram
Josefina Elma

2013-03-14 @ 08:48:17
URL: http://blondis81.blogg.se
Monica-Gravid med nr 1

Små converse-skor är ju populärt att virka. Vet itne hur svårt det är alls men du kan ju prova :)

Svar: Ja, det är verkligen populärt! :) Så söta, så det är ju inte så konstigt!! :)
Josefina Elma

2013-03-14 @ 11:08:14
URL: http://mookpersson.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...