Plötsligt händer det

Igår när vi skulle sova så kände Niklas på min mage att Lillebror sparkade! :') Ett fint och minnesvärt ögonblick! Så inatt ca 00.25 hände det! :) Alltså i vecka 20+5 som Niklas fick känna Lillebror för första gången! Underbart! 
 
Kändes bra att avsluta dagen så igår efter en lite jobbig dag. Eftersom jag har haft ganska hög puls länge nu under graviditeten så skickade barnmorskan remiss för strumablodprov, som jag tog igår. Fick svar idag att proverna såg bra ut! Skönt! 
 
På barnmorskebesöket i onsdags fick vi höra på Lillebrors hjärta, 144 underbara hjärtslag/minut! Jag hade fortfarande ett ganska bra blodtryck 120/70. 
 
Har nu fått tid hos läkaren för att vidare kolla min ökade puls. 
 
Barnmorskan skickade även remiss till spec mödravården så jag väntar på kallelse för inskrivning hos läkare där. 
 
Min barnmorska har semester och jag hade inte fått någon tid för uppföljning efter RUL, har ringt men det har varit fullt, så jag har kännt mig väldigt bortglömd :( Men i onsdags ringde jag igen till MVC och fick prata med en superbra barnmorska som bokade in mig samma dag! Sen var hon lika bra när vi fick träffa henne! Kändes superbra! :) 
 
Det har hänt mycket de senaste dagarna. Speciellt i förmiddags har vi haft fullt upp! Mycket ångest över provsvaren. Men även lite roliga saker. Berättar mer om en liten stund! 
 
Kärlek! 
 
 
 
Kommentarer
Emma

lillebroooor! vad mysigt att pappa fick känna en spark!! <3

Svar: Ja, verkligen! :) <3 så mysigt!
Josefina Elma

2013-06-28 @ 13:13:10
Camilla ♥ 130510

Så underbart för pappa :D Och för oxå såklart :)

Svar: Ja, verkligen! Helt underbart! <3
Josefina Elma

2013-06-28 @ 15:05:40
URL: http://mirabilibus.blogg.se
basebollivet.blogg.se

Vad skönt!! :)

Svar: Ja! :) Supermysigt!
Josefina Elma

2013-06-28 @ 18:39:53
URL: http://basebollivet.blogg.se/
Camilla

Härligt att han också får känna :-)

Svar: Ja, hur mysigt som hellst! :)
Josefina Elma

2013-06-28 @ 20:59:36
URL: http://omlivetefter.blogspot.se
Sara - mamma till Signe och Ester

Härligt med sparkar! Det är ju så mysigt :)

Svar: Ja, verkligen! Otroligt mysigt! :)
Josefina Elma

2013-06-29 @ 23:27:50
URL: http://frutyrberg.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...