Barnmorskebesök v. 24+4

Jag kom iväg till barnmorskan idag, kändes väldigt bra att få vara där! 
Höra Lillebrors hjärta! 
 
SF-mått: 24 cm.
Lillebrors hjärtljud: 144 slag/min.
Blodtryck: 120/66.
Blodsocker: 5,3.
Järn: 117.
 

Barnmorskan var väldigt nöjd med Lillebror och mina värden. 
 
Jag får fortsätta äta 1 Niferex (järntablett) om dagen. 
 
Lillebror är väldigt livlig, buffade snabbt tillbaka när barnmorskan var där med apparaten för att lyssna på hjärtat. 
 
Ska lämna in urinprov, hellst imorgon.
 
Eftersom jag har sådana magsmärtor som kommer och går så tyckte hon att om jag fortfarande har det imorgon och att jag känner mig orolig så ska jag ringa till specen och se om det finns tid för ctg, kan eventuellt vara lite tidigt i graviditeten att göra det, men ibland fungerar det. Men jag hoppas så att det "bara" är mina tarmar som gör ont, och inte sammandragningar. Får ju fortfarande springa på toa x antal gånger i timmen. 
 
Är det bara jag som tycker det gör ont/obehagligt när bm trycker vid symfysen och ska mäta SF-måttet? Och obehagligt när hon buffar runt för att känna livmoder och bebis. 
Men Niklas var snäll och lugnade mig med att det inte är någonting mot vad som väntar i November, hahaha! Det är ju lite skillnad, jag vet, men nu är jag mest nojjig att Lillebror gör illa sig! Fjantig jag är, jag vet! 
 
Blir till att äta mat med järn
 
 
 
 
 
Kommentarer
Hanna

Det gör skitont när bm trycker på symfysen, ja. Och senare när bebisen trycker på den också gör även det skitont.
Tycker förlossningssmärta är lättare att stå ut med än sån där smärta. En vet ju liksom att det ska göra ont då... Allt innan är ju segt och tråkigt när det. Gör ont.

Svar: Skönt att veta att det inte bara är jag! :) Ja, verkligen!
Tack för stöttande ord!
Josefina Elma

2013-07-25 @ 20:49:11
Camilla

Sen när BM ska känna om bebis huvud är fixerat eller inte, det är lite obehagligt :-)

Svar: Härligt! Mer smärta att se framemot! Men vad som hellst bara Lillebror mår bra! :)
Josefina Elma

2013-07-25 @ 21:54:31
URL: http://omlivetefter.blogspot.se
Karin

Jo, tyckte också att det kändes när det trycktes på symfysen.. lustigt nog så glömmer man dock bort det jobbiga kan jag tycka.. har nästan glömt hur jobbigt det var sista veckorna som gravid och själva värkarna under förlossningen.. lika bra det kanske? ;)

Svar: Ja, precis, det är ju bara för stunden! Som tur är :) Absolut lika bra det! :)
Josefina Elma

Anna

Det gör JÄTTEONT när dem ska trycka på symfysen, när dem gjorde det på mig så ville jag bara smälla till BM för att det gjorde så ont ;-)

Svar: Hahaha! Anna då! ;) Jag frågade bm om hon kunde trycka på Niklas också, men då sa hon att han inte skulle tycka det var lika obehagligt eftersom han inte bär på ett barn, typiskt ;)
Josefina Elma

2013-07-26 @ 08:39:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...