Promenad

Linus promenader har hjälpt mig mycket i dessa svåra tider efter att Emil lämnat oss. Min sambo har fått gå de flesta promenaderna, i början, men de dagar han jobbade då var jag tvungen att gå ut med Linus. Även fast det tog emot, att gå ut, att klä på sig något annan än morgonrock. Men jag har alltid vetat att det är bra för mig, att komma ut, men det är svårt just då att orka. 
 
En dag, drygt en månad efter Emil lämnat oss var jag med Linus hos frisören, efteråt sa hon "Nu får ni gå ut i solen och njuta!". Jag tittade ut och ja, där var solen, det var ingenting jag hade reflekterat över. Även fast jag varit ut med Linus innan och kört bil i ungefär 30 minuter. 
 
Idag var nästan samma sak, såg att någon på facebook hade skrivit att det var sol ute. Då tittade jag ut och såg solen! Men tyvärr kan jag inte njuta av den eller bli lika glad av att se den som förut! Känns som ingenting betyder någonting om inte Emil finns! 
 
Men mitt i allt det här, så har jag nu, börjat hitta lite saker som är lite roligt! Men saknaden efter Emil är så stor, så det dåliga samvetet kommer till en! 
 
Ser ni vad jag ser på första bilden. Det är torrt på vägen. När jag var ute så tänkte jag "åå vårkänslor", men jag fick direkt en stor klump i magen, det var ju den hår våren som Emil skulle komma till oss! Så mycket som gör så ont! Världen är så orättvis! Tårarna rinner, och det känns så tomt utan Dig Emil! 
 
Titta på bild 3. Den affären har fem "VECKANS VARA" (obs! singular). Ja, FEM! Borde stå veckans varor! :) Eller kanske bara ha EN veckans vara! Ser lite roligt ut! (Nu när jag sitter och gråter känns sådana här saker obetydliga, oväsentliga, men jag vet att jag mår bättre om jag ibland försöker fokusera på lite roliga saker, även fast det just nu känns helt onödigt. Och ibland behöver jag få grotta ner mig i all min sorg, för att lättare komma tillbaka). 
 
Oj, vilket långt inlägg, skulle bara visa lite bilder från promenaden! 
 
 
 
Bilder från promenaden! 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...