Januari-Mars 2013

Januari 

 

Året började med tårar på balkongen hemma hos mina föräldrar på nyårsafton. Tårarna rann efter saknaden av Emil. Meningen var att han skulle födas det här året, inte att han redan var född och fått sina änglavingar. Samtidigt som jag bar på saknaden efter honom så fanns en stor önskan att han skulle få bli storebror. Min oro över att aldrig få ett levande barn var väldigt stor.

 

I början av det här året (och slutet av 2012) har jag fått många nya vänner, som tyvärr alla varit med om att förlora sitt barn. Många har jag träffat men många har jag ”bara” kontakt med via facebook. Innan det här så använde jag knappt facebook, men nu när jag är med i dem här olika grupperna så använder jag facebook betydligt mer. Alla underbara människor som jag lärt känna på det här sättet är ovärderliga, så mycket stöd.

 

 

En stor och varm kram till er alla. 

 
 
 
 
 
 

Februari

 

Startade min blogg den 17 februari och insåg i efterhand att vår lilla Arvid måste ha blivit tillkring den dagen! Så Arvid är lika gammal som min blogg! ;)

 

Vill tacka alla fina bloggläsare för att ni är inne och läser och kommenterar!

 

Annars så var nog februari en månad som mest bestod av att sortera mina tankar och bearbeta det vi hade varit med om, vilket jag fortfarande gör.

 

 
 
Många fina besök på barnkullen, rofyllt med all den vackra snön. 
 
Kommer ihåg hur mycket det snöade under den här vintern. Vi kunde vara där ena dagen och komma tillbaka dagen efter och behöva ta bort snön så de fina ljusen, blommorna och sakerna skulle synas. 
 
 
 
 

 

 

Mars

 

Den 5 mars visade graviditetstestet positivt, lycka! Men med det kom även oron och ångesten som jag har kämpat med hela graviditeten och även nu när han är ute hos oss, vår lilla guldklimp. Vi berättade om graviditeten tidigt eftersom om något skulle hända så kommer jag ändå vilja prata om det.

 

 
 

Jag hade en lång och envis förkylning ungefär från det att vi fått reda på att jag var gravid och flera veckor frammåt.  

 

Den 27 mars jobbade jag min sista dag på ett vikariat som jag påbörjade efter jag blev gravid med Emil. Tanken var att jobba där ett halvår och sedan vara mammaledig. Men istället blev det att leta nytt jobb i början av året, skönt att det löste sig bra. Men det har inte varit lätt att börja på nya jobb, med allt vad det innebär, i början av båda graviditeterna. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...