Blev inte som planerat

Istället för att fira julafton med Niklas familj så har vi tillbringat dagen på akuten. Min tur igen, men för att variera oss så tog vi vanliga akuten idag istället för gynakuten.  
 
Dagen började bra, jag hann städa nedervåningen innan jag föll i trappan, gled ner halva trappan ungefär. Ont i fötterna, bäcken, revben, ryggen, nacken och skulderblad.  
 
Jag är bara så otroligt tacksam att jag inte höll i Arvid ♥
 
Kunde inte gå eftersom tårna gjorde så ont. Mamma och pappa kom och hämtade Linus, så vi kunde åka till akuten. 
 
Arvid fick inte vara där med tanke på säsong för bakterier och annat skit. Så vi satt i bilen och väntade och ammade. Sen träffade jag läkaren och för att ta det säkra före det osäkra så blev det nackkrage, ryggläge, röntgenxflera. Kan säga att det inte är lätt att ha en skrikande bebis som vill äta när mamman inte får röra sig, jag fick lite dispans att höja huvudändan lite på sängen, men med nackkrage och en mycket ledsen bebis är det inte lätt, jag såg ingenting. 
 
Som tur är såg alla röntgen bra ut förutom ena tån på vänster fot, men det förstod jag att den var illa däran. Så resultatet blev mörbultad i hela kroppen och en bruten tå. Tejpad och med kryckor fick vi efter många turer åka därifrån. Men jag måste säga att alla jag träffat idag har varit jättebra och de har tagit hänsyn till att vi haft lilla Arvid med oss så vi fått hjälp så snabbt det gått. Tack personalen vi träffat idag på Danderyds Sjukhus. 
 
Blev sjukskriven 3 veckor from idag. Ironiskt nog så tog min sjukskrivning slut idag och Niklas skulle börja jobba om två dagar, men nu blir jag fortsatt sjukskriven och Niklas får vara föräldraledig. 
 
Måste säga än en gång att jag är otroligt tacksam att jag inte höll i Arvid när jag ramlade. 
 
Har alltid varit rädd att ramla i trappor. 
 
 
 
 
Kommentarer
Karolina

Men vännen då!! Ja tur att du inte höll i honom. Hoppas du mår bättre nu och att ni får en trevlig julafton iallafall. Kram

2013-12-23 @ 22:49:46
anna m ludde o magen

Usch vad hemskt! Får en verkligen att tänka till. Hur lätt en olycka sker och alla de där - "tänk om". Hoppas du repar dig snabbt, både fysiskt och psykiskt!
kram

2013-12-24 @ 03:27:50
URL: http://totti.wordpress.com
Helena Sanhueza

Usch vad otäckt! Och besvärligt att du ramlade så illa precis vid jul. :( Tur ändå att det inte blev värre än det blev och lite extra pluss i kanten att ni får vara hemma tillsammans ett tag till. God jul och gott nytt år!

2013-12-25 @ 08:10:07
Sara - mamma till Signe och Ester

Usch! Men ändå lite komiskt för jag ramlade också i trappen i måndags. Jag höll i Ester! Panik! Men en reflex gjorde att jag drog in henne mot mig så jag tog hela smällen. Som tur var var det bara fem trappsteg kvar. Men jag är blå svart på höften, foten och armen. Känner även av nacken :( Vi får ta det lugnt i trappan helt enkelt! Och vara glada att barnen klarade sig. Det är ju det viktiga. God fortsättning!

Svar: Nej men usch! Hemskt att hålla i sitt barn när man ramlar, vad jobbigt för dig. Tur att Ester klara sig! Hoppas du blir bra snart! Vad har ni för material i trappan? Vi hade en bra matta (men kanske inte så snygg) men går tydligen att halka på den med.
God fortsättning!
Josefina Elma

2013-12-25 @ 14:08:35
URL: http://frutyrberg.blogg.se
erikasblogg.se

Men fy vad otäckt!! Skönt att det gick bra ändå i slutändan och som sagt att du inte hade A i famnen. Jag har nog missat att du varit sjukskriven. Får läsa igenom lite snabbt här märker jag. Kram och god fortsättning!

Svar: Det var verkligen otäckt! Jag har nog inte skrivit om min sjukskrivning, har varit sjukskriven för mitt mående, haft det lite jobbigt efter allt som har hänt, så Niklas kan vara hemma så här i början och vara pappaledig! :) God fortsättning!
Kramar!
Josefina Elma

2013-12-25 @ 21:22:29
URL: http://erikasblogg.se/
Annica

Min man föll i trappan på julafton!! Samma sak, gled ner för hela trappan. Har stukad tå, blåslagen arm och knä och kan knappt gå!! Fy bubblan alltså!

Hoppas du mår bättre!

Kram och god fortsättning!

Svar: Nej men usch! Hoppas han mår lite bättre nu! Men det tar tid att repa sig efter ett sånt fall!! Känner mig (och är) blåslagen på hela kroppen!
Kram och god fortsättning!!
Josefina Elma

2013-12-28 @ 00:16:59
URL: http://nickan78.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...