Tvillingar?

Alla dessa kommentarer till gravida kvinnor! 
 
Några som jag har fått:
 
"Är du säker på att det inte är tvillingar?"
 
"Din mage är ju lika stor som x's mage, och hon ska föda vilken dag som hellst!"
 
"Din mage är ju mycket större än min!"
 
Och det här betyder ju att folk säger till x: "Vilken liten mage du har". Vilket är lika irriterande för henne. Speciellt när man hört det några gånger! 
 
Ja, sen finns det ju dem som inte säger något sånt, och vad vet jag de kanske behåller det för sig själva! :D 
 
Sen får man ju höra fina saker också! :) 
 
Men vad spelar det för roll! Bara bebisen är frisk och levande! <3 
 
En liten tanke bara!
 
 
Vad har ni andra fått höra? 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Camilla ♥ 130510

Haha sånt fick jag med höra :P

Svar: :D
Ja, kan tänka mig att det är rätt vanligt att folk kommenterar en gravidmage! Som att det är allas rättighet! ;)
Josefina Elma

2013-08-01 @ 19:50:38
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Z A N D R E A S värld - Mamma till Joline gravid med lillebror!

Jag har också fått höra ''väntar du tvillingar? är du säker på att det är en?'' liksom, missade du att det bara var en bebis på UL!? Detta är vänner man umgås med så mycket väl vet att man väntar en bebis. Jag som gravid blir så irriterad när folk påstår att det är tvillingar... ;) Annars har jag fått höra att magen är både liten och stor. väntar mitt andra barn :) En liten kille.

Svar: :) haha! Ja, då borde de verkligen veta!
Grattis till lillebror i magen! <3

Fin blogg du har! Gillar den lilla rutan med info om magbebisen! :) lägger till dig i bloglovin! :)
Josefina Elma

2013-08-01 @ 20:30:49
URL: http://zandrea.blogg.se
Z A N D R E A S värld - Mamma till Joline gravid med lillebror!

ååh tack själv. GLad jag blir! Lägger till dig med :) Kram!

Svar: Tack! :) Vad kul att följas åt! :)
Kram!
Josefina Elma

2013-08-01 @ 21:16:40
URL: http://zandrea.blogg.se
Z A N D R E A S värld - Mamma till Joline gravid med lillebror!

Och förresten. Stort grattis själv till lillebror. Beklagar verkligen det som hände lille Emil, sånt som inte ska hända :( Styrkekramar!

Svar: Tack för din omtanke! Nä, precis! Önskar att det inte kunde hända någon! Kram!
Josefina Elma

2013-08-01 @ 21:19:00
URL: http://zandrea.blogg.se
Camilla

"Vad stor du har blivit!" Den är kul också. Eller den bästa: "du ser ut som en sådan där afrikansk urmoder". De är alltså de där små lerfigurerna med stora bröst, mage och rumpa som hon syftade på.

Svar: Haha! :) den afrikanska urmodern har jag inte hört, än. Det kanske kommer! :D
Josefina Elma

2013-08-01 @ 21:19:16
URL: http://omlivetefter.blogspot.se
LORISSA LOVEBOMB

Jag har aldrig haft gravidmage, för min enda graviditet var när jag var 16 år (jag är 23 idag) och gick inte längre än 7 veckor innan jag gjorde abort (vilket jag ibland ångrar och det är fortfarande ett av det största beslut jag tagit, men det är ju en helt annan diskussion).

Min vän har däremot två barn som är mina gudsöner och jag var väldigt närvarande under hela graviditeten, och det jag reagerade på var att främmande människor på typ ICA gick fram och TOG HENNE PÅ MAGEN och sa lite olika välmenande saker. Har du varit med om det? Varför ska folk tro att de har rätt att ta på en helt randomly bara för att man är gravid!?

Svar: Usch vilket svårt beslut att ta. Förstår att det är det största beslut som du behövt att ta :(
Ja, det är så många som tror att man vill att de ska ta på min mage?! Det är väl ingen som skulle göra det på en som inte är gravid?! Men är det helt plötsligt ok för vem som hellst! Konstigt ;) Tänkte skriva om det också, men det är ju ett helt inlägg bara det! Hahaha!
Josefina Elma

2013-08-01 @ 22:46:57
URL: http://lorissalovebomb.se
Elin - nybliven mamma

Åh ja, vad många gånger folk har kommenterat att jag var så stor! Frågade också om jag hade fler och att jag var fet och allt vad det var. Sånt är lite kul de första 100 gångerna, sedan kan det bli lite jobbigt ;p för mig slutade det dock inte där.. Ut kom ju pojken på 4670g och nu är det mina bröst som är till för allmänheten att kommentera när han växer så mycket! ;D

Svar: Ja, är det inte det ena så är det det andra som folk tycker är ok att kommentera! :D Det är väl bara att vänja sig! :)
Grattis till din son! :)
Josefina Elma

2013-08-01 @ 23:14:27
URL: http://elinpie.blogg.se
Sara - mamma till Signe och Ester

Jag behåller med dig! Det verkar som om man får säga vad sin helst till gravida kvinnor. Framför allt om magens form och storlek. Det är så många som vet så mycket :) Suck! Det blir ju ganska tröttsamt tillslut!

Svar: Ja, verkligen! Det är bara att vänja sig! ;)
Josefina Elma

2013-08-02 @ 09:51:33
URL: http://frutyrberg.blogg.se
Sandra - mamma till Lykke

Jag fick ständigt höra att "du är ju inte speciellt stor". Jag vet ju att folk inte menar något illa men när man fått höra det hundra gånger så börjar man lessna lite. Jag hamnade nog lite i försvarsställning då jag brukade kläcka ur mig att bebisen är minsann så stor som den ska vara. ;)

Den sista personen som sa att min mage var liten var barnmorskan på förlossningen. Hon blev väldigt förvånad när det kom ut en tjej på 3420 g och 50 cm.. ;)

Svar: Ja, man vet aldrig vad som "gömmer" sig därinne! :D Jag tror att det är som du säger, att man lätt hamnar i försvar när man fått höra det ofta!
Josefina Elma

2013-08-02 @ 11:04:03
URL: http://sandrasodergren.blogg.se
Marre

Får också kommentarer om magen som "oj vad stooor du är!" Eftersom sonen vägde över fem kg så är vi ju oroliga för att detta också ska vara en stor bebis och dessa kommentarer tar därför lite extra hårt. sen undrar jag varför det är okej att kommentera en gravid kvinnas magstorlek men inte överviktiga? Jag menar, jag skulle ju aldrig få för mig att peka på min överviktiga kompis mage och säga: vad tjock du blivit!

Svar: Ja, då förstår jag verkligen att det blir ännu mer känsligt!
Nä, precis! Det gör man ju inte!
Josefina Elma

2013-08-03 @ 20:44:09
URL: http://frucullin.blogspot.com
Nikita

folk tror att dom har rätt att kommentera vad somhelst alltså ..
med de två tidigare gravidmagarna har ja alltid fått höra att jag är liten, det värsta var nog en som frågade " är du säker på att det inte är något fel när du är så liten om magen"
.. denna gång har jag inte fått så mkt kommentarer faktiskt !

Svar: Usch vilken jobbig kommentar!!! Det är det sista man vill höra!!! Skönt med lite mindre kommentarer den här gången! :)
Josefina Elma

2013-08-05 @ 11:53:24
URL: http://nikital.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...