IKEA-katalog samling

Jag och Niklas flyttade ihop sommaren 2005 och sedan dess, har jag sparat alla IKEA-kataloger, alltså från 2006-års katalog. 
 
Dem har även blivit en liten inredningsdetalj hemma i vardagsrummet
 
Jag har även en hel kartong på vinden med IKEA-kataloger från min mamma! 
 
 
IKEA-kataloger från 2006
 
 
 
 
2013 ligger fortfarande framme
 
 
 
Men nu väntar jag på 2014-års katalog! 
 
Förra året tjuvtittade jag på internet, får se om jag kan hålla mig i år till katalogen dimper ner i brevlådan! 
 
Längtar ni också till nya IKEA-katalogen? 
 
 
 
 
Kommentarer
Sara - Mamma till Signe och Ester

Vad roligt! Jag älskar också när katalogen kommer. Då vill jag gärna sitta ostörd och kolla igenom den. Jag är inte den som sparar i en evighet. Men ett tag får den vara med. Internet har ju tagit över mitt och många andras liv :)

Svar: Ja, så sant! Men det har blivit en grej nu att vi har IKEA-katalogerna sedan vi flyttade ihop, så det är svårt att göra sig av med dem! :) Hihi!! Men jag är nog en samlare av lite av varje! :)
Josefina Elma

2013-08-09 @ 23:14:50
URL: http://frutyrberg.blogg.se
Rikard

Hej Malin,
Jag såg att du hade en hel kartong med gamla ikea-kataloger från din mamma :-) Jag utbildar mig till historiker och arbetar med en magister som ska handla om IKEA! Letar med ljus och lykta efter äldre ikeakataloger, men de är inte lätta att få fatt på... Skulle du kunna tänka dig att sälja de äldre katalogerna (eller några stycken av dem) till mig? Katalogerna skulle hjälpa mig enormt i mitt arbete! Mejla mig på [email protected] så kan vi prata mer. Med vänliga hälsningar RIkard

2013-10-15 @ 14:05:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...