Full rulle

Varning!
Långt inlägg!
 
 
Börajde dagen med föreläsning på mödravårdscentralen. Handlade om första dagarna efter förlossningen, bland annat om amning. Mycket bra barnmorska och bra information. 
 
 
Sedan åkte vi till Barkarby för shopping på Barnens Hus samt lunch och titt på IKEA inför flytten. 
 
 
Tjuvkik på fynden på Barnens Hus
 
Fler bilder kommer ikväll
 
 
 
 
 
På IKEA blev det en slit- och slängdörrmatta till första tiden i huset, innan vi måttbeställt en dörrmatta, liknande sådan som vi har nu.
 
Köpte även sex stycken fleeceplädar till flytten för att skydda ömtåliga saker. 
 
 
 
 
 
När vi kommit hem och äntligen satt ner rumpan i soffan så började jag ta tag i olika telefonsamtal som måste göras, bland annat till mäklaren och försäkringskassan. 
 
Säger bara en sak: Lååång telefonkö till försäkringskassan! (Om man ens kommer med i kön). 
 
 
 
 
 
För att göra en lång historia kort: 
 
 
Linus (som såg så söt i ut imorse) favoritmat är posten. Intas snabbt och våldsamt. 
 
Jag har väntat på mitt anställningsbevis från mitt förra jobb i en vecka, så vi har varit noga med att Linus inte ska få smaka på posten. De postade intyget förra veckan! :O Hum... Lång tid tog det i alla fall! 
 
Vissa dagar kommer posten två gånger. Såklart idag. Första omgången är Linus med oss i vardagsrummet, så posten klarar sig utan att bli provsmakad. Andra gången hinner Linus först till posten vilket resulterar i måltid för Linus. Vad ligger då där med bitmärken och slitet i två delar? Jo, såklart mitt anställningsbevis! Då kan jag intyga att jag inte tyckte om Linus lika mycket som imorse ;) 
 
ringa försäkringskassan IGEN för att fråga om det är okej med en kopia av den söderbitna kopian. Kom ej fram, så Niklas får ringa samtidigt som jag åker till mammas jobb för att kopiera. 
 
Får tillslut iväg båda omgångarna papper till försäkringskassan idag. 
 
 
Äntligen!
 
(Bara några månader sent)
 
 
 
 Så nu återstår bara att fylla i papprena om min sjukskrivning, men det gör jag på internet ikväll. 
 
 
Kommentarer
Johanna

Oj, busig hund där! Tycker synd om dig haha <3

Svar: Ja, haha!! Han brukar ta nått att bita i, inte allt, så verkligen typiskt att det var just det pappret!
Josefina Elma

2013-08-28 @ 18:45:30
URL: http://nnnaa.blogg.se/
Johanna

Haha så typiskt! Han verkar inte vilja att du ska ha ett anställningsbevis ;)

Svar: Nä, verkligen! ;) Det var ju gamla jobbet så det borde ju varit ok! :)
Josefina Elma

2013-08-28 @ 19:00:16
URL: http://nnnaa.blogg.se/
Johanna

Brio leksaker är de allra finaste tycker jag!

Svar: Ja, de är superfina! Fanns bara bilen kvar, men blir nog någon mer från någon annan affär! :)
Josefina Elma

2013-08-28 @ 19:07:24
URL: http://joherman.blogg.se/
Amanda

Hu! Känner så väl igen känslan av när de små busarna gjort något de inte får! Då är de inte populära;-)

Svar: ja, verkligen! ;) Men han såg så nöjd ut! hihi!
Josefina Elma

2013-08-28 @ 19:56:16
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Camilla

Hundskrälle! Tur att han är så söt. Bättre sen när ni flyttar till hus och slipper posten direkt i hallen.

Svar: Ja, det är verkligen tur! :) han väljer ut en som han biter på, och idag blev det tyvärr det pappret som jag inte ville han skule ta. Ja, det ska bli jätteskönt med brevlåda utomhus! :)
Josefina Elma

2013-08-28 @ 20:06:32
URL: http://Http://omlivetefter.blogspot.se
Sara - mamma till Signe och Ester

Kul med lite bebisshopping :) Så typiskt med posten. Hoppas det löser sig ändå.

Svar: Ja det är overkligt och supermysigt! Verkligen typiskt! ;) Fk sa att det är ok! Hihi
Josefina Elma

2013-08-28 @ 21:45:47
URL: http://frutyrberg.blogg.se
johanna

Den där ikea-kassen får mig att tänka på tvättstugan.. Jag har fyllt en sån kasse med kläder som måste tvättas.. och sen är det sängkläder och handukar som ligger i en annan kasse.. Haha intressant va? Nej men nu är klockan snart 10:00 och jag är fortfarande vaken, haha! Blev ingen tvättstuga idag, får ta det imorgon!

Svar: Ja, IKEA-kassar är bra till så mycket! Får se om de blir överfulla innan du kommer iväg till tvättstugan! ;)
Josefina Elma

2013-10-10 @ 09:52:40
URL: http://nannna.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...