Ändrade planer

Kom till jobbet idag, men var endast där ett par timmar. Jag känner nu att mina bäckensmärtor är för påfrestande för att jag ska kunna jobba med det jag gör. Sover dåligt vissa nätter, vilket inte heller gör saken bättre. 
 
Har läkartid nästa vecka för att prata sjukskrivning. Kommer vara hemma tills dess. 
 
Har även idag och igår haft trötthetskänsla, nästan som "växtvärk" i framsida lår. 
 
Känns tråkigt och jag känner mig lite dum nu när jag inte kan jobba längre, speciellt eftersom jag är ny på jobbet. 
 
Men som alla snälla säger till mig så måste jag tänka på mig själv och Lillebror i första hand. 
 
 
 
 
Kommentarer
Moa

Låter jobbigt! Kanske det kan kännas lättare att tänka hur du skulle tycka att någon annan skulle göra i din situation. Jag tycker förstås också att du skall tänka på dig själv och Lillebror i första hand! Hoppas det löser sig på ett bra sätt!
Kram

Svar: Ja, det var ett bra tips! Jag skulle ju tycka att den personen skulle ta det lugnt och inte jobba, är ju inte direkt det mest gravidanpassade jobb vi har valt! ;) Tack för din peppning!
Kram
Josefina Elma

2013-08-08 @ 17:02:24
Marre

Såklart trist att inte kunna jobba men mycket viktigare att du och lillebror mår bra! Hoppas du kommer känna dig bättre när du får va hemma och ta det lugnt :)

Svar: Ja, precis! Känner mig så dum bara, har ju bara jobbat där sedan maj i år, och det är ett vikariat som går ut i december, och jag vill ju göra ett bra intryck så det kanske, kanske finns en chans att komma tillbaka sen om de behöver någon när jag varit mammaledig klart! Man vill ju göra ett bra intryck! :) men som du säger! Måste tänka på oss här hemma! <3
Tack för dina fina ord! :)
Josefina Elma

2013-08-08 @ 19:41:18
URL: http://frucullin.blogspot.com
Johanna Järvenpää

Tänk absolut på dig själv och liten! Men vet hur du känner dig, har varit sjukskriven en månad och blev nu förlängt resterande grav på grund av foglossning. Vet inte alls hur jobbet tog det då jag jobbar som timvikarie så antar att jag får se mig om efter ett annat jobb när mammaledigheten är slut.

Svar: Svårt det där! Mitt jobb är ett vikariat som går ut i december, bara jobbat mågra månader, hade ju hoppats på att göra ett bättre intryck, för att öka chanserna för att hoppa in sen om de behöver någon när mammaledigheten är slut! Lite samma läge som du! Men men vi måste ju faktsikt tänka på oss själva och våra små! Kram
Josefina Elma

2013-08-08 @ 20:31:54
URL: http://cumgranosalis.blogg.se/
Emma-Alla goda ting

Som sagt, tänk på dig själv! Blev sjukskriven under min
andra grav pga bäckensmärtor ock känner igen den där
växtvärkkänslan också. Hoppas de sjukskriver dig!

Svar: Ja, jag måste tänka på mig och bebis! Ok, hur ofta kände du den värken? Hela dagarna eller bara vissa dagar?
Tack!
Josefina Elma

2013-08-09 @ 01:20:01
URL: http://emma-allagodating.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...