10 saker om mig!

Fina Malin har skrivit 10 saker om henne, och vill nu veta 10 saker om mig! 
 
Vilken utmaning! 
 
 
En bild på mig i Wira på midsommarafton för några år sedan
 
 
 
 
 
1. Jag ÄLSKAR mina söner, Emil och magbebeis! Barn är något jag längtat efter sedan länge, sedan jag var tonnåring.  
 
2. Inredning är något jag brinner lite extra för, smygdrömmer om att få jobba med inredning och design. Älskar att göra om och förnya hemma. Ska bli superkul att inreda vårt nya hus, nu är det bara två månader kvar tills vi flyttar! 
 
3. Jag älskar att shoppa, speciellt att göra riktigt bra fynd, precis som Malin :) Det är mysigt att strosa runt i affärer, utan mål! Bara titta på fina saker och drömma!  
 
4. Även fast jag gillar att shoppa så gillar jag verkligen att spara. Eller så är det för att jag känner att det alltid är bra med en buffert, om det skulle hända något. Kan även bero på att jag inte har fast jobb utan hoppar runt på olika vikariat alt har studerat och så har det varit sedan jag och Niklas flyttat ihop (8 år sedan). Jag har aldrig vetat om jag har jobb efter vikariatets slut, men jag har haft tur och det har alltid ordnat sig, än så länge :) Så vi är vana att snåla lite och spara! 
 
5. Jag mår dåligt av att se djur fara illa, både i film och i verkligheten. Jag älskar djur och skulle inte Niklas ha stoppat mig skulle vi ha betydligt fler än våra två sötnosar vi har idag! 
 
6. Jag vill gifta mig med Niklas i Danderyds Kyrka, där Emil ligger på barnkullen <3 Det behöver inte vara stort och dyrt, utan jag vill hellre lägga lite mer pengar på ringen, den ska jag ju ha ett bra tag framöver :) 
 
7. Jag älskar choklad!! Eller rättare sagt mat i allmänhet! Som ni som följt mig ett tag vet så är jag lite svag för frukostmat också! Får jag äta en bit choklad samtidigt som jag läser en bra inredningstidning så mår jag bra! 
 
8. TV:n är ständigt på här hemma! En kär ägodel kan man säga. 
 
9. Segstartad! Ja, i alla fall när det gäller att börja använda nya saker! Har ju inte använt systemkameran som jag köpte i februari! Har även Globalknivar som jag köpte för ca 2 år sedan, som fortfarande ligger i förpackningen. 
 
10. Jag har ALDRIG druckit kaffe! :O Men när vädret är lite svalare så dricker jag gärna en kopp te. 
 
 
 
Säger som Malin, det finns säkert mer saker att berätta om mig, så om ni undrar något så är det bara att fråga! :) 
 
Nu vill jag veta 10 saker om er: Carro, Suzette, Camilla, Johanna, Fru Cullin och Karin
 
Någon annan som vill berätta 10 saker om er själva? Säg till så får jag läsa om er också! :) 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Cajsa

Använd dina knivar. Det är helt ljuvliga. :)

Svar: Ja, de är superbra! Men kanske väntar tills vi har flyttat! ;)
Så sa jag iof innan förra flytten också för två år sedan! :)
Josefina Elma

2013-08-09 @ 12:11:25
Malin - Collins mamma

Haha :) Åh, jag önskar också att jag var bra på att spara pengar. Men det är så svårt nu då man är mammaledig ;P

Svar: Ja, det kan jag tänka mig, att det är svårt när man är hemma med barn! Men vi slösar lite på onödiga saker också! Samt äter ute allt för ofta! Men det är ju så skönt att slippa laga mat och diska ibland!
Josefina Elma

2013-08-09 @ 14:16:59
URL: http://malinsu.blogg.se
Karin

Åh roligt! Ska plita ner nåt så fort jag får lite mer tid över! =)

Svar: :) Roligt att få läsa sen!
Josefina Elma

ettheltnyttliv - småbarnsliv och renovering

vad innebär trisomi 18? beklagar sorgen och ger dig alla mina lyckoönskningar denna gång!

Svar: Trisomi 18, även kallat Edwards syndrom är en medfödd kromosomavvikelse, som barn inte kan leva med! För att förklara det lite kortfattat! Finns bra att läsa på http://www.socialstyrelsen.se/ovanligadiagnoser/trisomi18-syndromet

Tack för dina fina ord! <3
Josefina Elma

2013-08-09 @ 18:34:06
URL: http://ettheltnyttliv.blogg.se
Camilla

Nu har jag skrivit mina "secrets". Jag missuppfattade nog uppgiften lite, såg jag när jag var inne på Malin (malinsu:s mail). Men, men, kanske lite kul info ändå :-)

Svar: Det var ju jätteroligt att läsa! :)
Josefina Elma

2013-08-10 @ 10:38:45
URL: http://omlivetefter.blogspot.se
Camilla ♥ 130510

Så bra att du även gillar att spara :D Jag är värdelös på det! Haha. Men till Alexander sparar jag :)

Svar: Alltid bra med sparande till barnen! :)
Josefina Elma

2013-08-10 @ 11:55:48
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Marre

Vad kul att läsa och roligt att du ville veta tio saker om mig. Har fått tummarna loss nu och skrivit ;)

Svar: Tack! Dina 10 saker var ju jättebra! :) Roligt att läsa!
Josefina Elma

2013-08-10 @ 19:44:13
URL: http://frucullin.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...